AVOCADO

AWOKADO


Jeśli próbowałaś się odchudzać od dłuższego czasu, to na pewno słyszałaś o odchudzających właściwościach awokado. Pomaga ono w spalaniu odłożonego wcześniej tłuszczu. Poza tym ma wiele właściwości, które bardzo korzystnie wpływają na stan naszego zdrowia ogólnego. Jeśli uważasz, że nie lubisz awokado, to przeczytaj ten artykuł do końca. Być może okaże się, że jeszcze będziesz próbowała przekonać się do tego owocu.
Wiele osób nie chce jeść awokado na diecie ze względu na jego wysoką wartość energetyczną. Ten owoc ma aż 322 Kcal, ale to nie powinno Cię do niego zrażać. Badania wykazały, że w nim znajduje się 54% włókien, które przyczyniają się do bardzo szybkiego spalania tłuszczu. Awokado często nazywa się owocem alfabetu, ponieważ zawiera w sobie prawie wszystkie rodzaje witamin: A, C, E, K i witaminy z grupy B6. Dzięki temu możesz mieć pewność, że dostarczasz sobie pełną dawkę wartości odżywczych, jaką powinien mieć zapewnioną Twój organizm każdego dnia. Ponadto w awokado możesz znaleźć bardzo dużo rzeczy, których potrzebujesz do prawidłowego rozwoju. Mam tu na myśli ryboflawinę, niacynę, kwas foliowy i pantotenowy. Warto też pamiętać, że jeden kawałek awokado zawiera aż 975 g potasu. To naprawdę owoc, który jest naszpikowany różnymi ważnymi dla naszego rozwoju witaminami. Na końcu dodam, że zewnętrzna skórka awokado jest niejadalna. Musisz najpierw przekroić awokado, a później usunąć z niego pestki. Awokado można nazwać takim zielonym centrum, bo ma w sobie wszystko to, co najlepsze dla naszego zdrowia.

 

KORZYŚCI ZDROWOTNE, JAKIE ZAPEWNIA AWOKADO

Kwas foliowy, którego jest bardzo dużo w awokado, chroni przed chorobami serca. Jest to bardzo ważna wartość odżywcza szczególnie dla kobiet, które są w ciąży. Witamina E również odpowiada za zdrowie naszego serca, ale również pomaga spalać nadmiar tłuszczu. Awokado pomaga też w utrzymaniu naszych stawów w odpowiednim stanie. Pozwala uniknąć wielu zwyrodnień i problemów związanych z ruchem. Dodatkowo pomaga w zaleczeniu stanów zapalnych stawów. To bardzo ważne dla osób, które bardzo intensywnie ćwiczą i często ulegają kontuzjom. Witaminy C i E oraz mangan pozwalają naszemu organizmowi prawidłowo się rozwijać. Ostatnie badania wykazały, że dodawanie awokado do wielu potraw pomaga przyspieszyć wchłanianie większości składników odżywczych. Wielu naukowców twierdzi, że jedzenie awokado może poprawić wchłanianie różnych substancji aż o 400%. Ten owoc przynosi bardzo dużo korzyści dla zdrowia a dodatkowo pomaga spalać nadmiar tłuszczu. Chroni organizm przed takimi chorobami jak, rak, cukrzyca, choroby serca i zawał. Dodatkowo zmniejsza oznaki starzenia, pomaga zachować długo dobry wzrok i reguluje poziom cukru we krwi. Jeśli będziesz jadła awokado regularnie, to odniesiesz bardzo dużo korzyści zdrowotnych i uda Ci się spalić nadmiar tłuszczu, co powoduje, że schudniesz i osiągniesz swój upragniony cel.

JAK NALEŻY PRZECHOWYWAĆ AWOKADO

Awokado powinno się przechowywać w temperaturze pokojowej do czasu aż nie dojrzeje. Później należy je schować do lodówki. Dodatkowo powinno się znajdować w szczelnie zamkniętym pojemniku, żeby nie dochodziło do żadnych nieporządnych reakcji z tlenem.

 

Be first to comment