SZPINAKOWE KRÓLESTWO SKŁADNIKÓW ODŻYWCZYCH

Najwyższa pora zapomnieć o niemiłych wspomnieniach z dzieciństwa, kiedy to szpinak kojarzył nam się z niezjadliwą, zieloną papką i docenić to, że jest jednym z najzdrowszych warzyw, a przy tym w odpowiedniej kompozycji kulinarnej smakuje wyśmienicie.

Szpinak jest bogaty w antyoksydanty i kwas foliowy. Zawiera najwięcej składników mineralnych, zwłaszcza chlorofilu oraz witamin. W swoim składzie ma rekordową ilość żelaza i witaminy C. Warzywo to ze względu na dużą zawartość kwasu foliowego jest polecane kobietą w ciąży – 100 g szpinaku zaspokaja 75% dziennego zapotrzebowania organizmu na ten składnik. Wszystkie potrawy ze szpinaku posiadają bardzo wysoką wartość odżywczą przy czym 100 g szpinaku zawiera tylko 16 kcal. Szpinak zalecany jest chorym na anemię oraz osobom przemęczonym, zestresowanym i osłabionym, a także nadużywającym alkoholu i nikotyny… Ponadto wzmacnia wzrok i pomaga w zwalczaniu infekcji.

A już wkrótce na stronie pojawi się szpinakowy przepis, nieoceniony w swej prostocie, a przede wszystkim doznaniu smakowym 🙂

Be first to comment